
Booktalk | Wrap-up januari



2025 zit er alweer op! Ik doe ieder jaar een grote wrap-up van het jaar en ook dit jaar zal ik jullie deze niet onthouden. Die blogpost komt er nog aan, maar eerst gaan we nog eens een terugblik werpen op de maand december. Is het mij gelukt om mijn leesdoel te behalen?
(meer…)
Ik had het zelf niet verwacht, maar het is mij toch gelukt om 6 boeken te lezen in november. Het was een heel diverse maand, zowel qua formaat om boeken te lezen als genres. Mijn favoriete genre en grote liefde blijft uiteraard fantasy, maar door Storytel wijk ik ook uit naar andere genres. En sinds deze maand heb ik ook terug mijn e-reader opgepakt waardoor ik merk dat ik ook meer lees.
(meer…)
Mocht je mij al langer kennen, dan weet je misschien dat ik fan ben van V.E. Schwab. Haar boeken hebben altijd iets magisch en haar prachtige schrijfstijl heeft een poëtisch kantje waar ik verzot op ben. Dus toen Sigrid voorstelde om dit boek te lezen voor de boekenclub van oktober, leek dit mij de uitgelezen kans om haar nieuwste boek te lezen.
(meer…)
Toen Katabasis op mijn radar verscheen had ik hoge verwachtingen. Een tripje naar de onderwereld om je professor te redden? Klonk intrigerend. In het verleden had ik al kennis gemaakt met de briljante schrijfkunsten van Kuang door Yellowface, dus ik hoopte dat ik van Katabasis ook onder de indruk zou zijn.
(meer…)
Ik heb genoten van september: ik probeerde nieuwe dingen uit, las enkele leuke boeken en begin stilletjes aan de herfst te appreciëren. Ik zal wel nooit helemaal een fall/autumn girly worden, maar de herfst heeft een bepaalde charme. De maand september voelt ook altijd een beetje aan als een nieuw begin en ook al ga ik niet naar school, toch krijg ik ieder jaar dat gevoel. Maar goed, laten we eens kijken wat ik in september zoal heb gedaan.
(meer…)
Jawel jawel, na meer dan een jaar ben ik eindelijk begonnen aan De breekbare draden van magie. Ik vond het hoog tijd, gezien er laatst weer een nieuw boek van Schwab is uitgekomen. Hopelijk doe ik daar niet weer meer dan een jaar over om die te beginnen lezen. Maar goed, De breekbare draden van magie is het nieuwste verhaal uit de Schemering-universum en ik was benieuwd of er nog veel te vertellen zou zijn over de vier Londens.
(meer…)
Zondag 29 september maakten Sigrid en ik weer een uitstapje naar Utrecht voor het jaarlijkse event YALFU. Als echte YALFU veteranen (dit was ondertussen onze derde keer, dus daarmee dat ik vind dat we ons wel mogen bestempelen als veteranen) wisten we wel wat te verwachten van deze bookish hoogmis. Maar YALFU wist ons toch nog te verrassen!
(meer…)
Op vrijdag 9 februari vond de boekenclub plaats in hartje Hasselt waar we Check & Mate bespraken. Onder het genot van een drankje en iets lekkers gingen we dieper in op het verhaal en deelden we uitgebreid onze mening met elkaar. Ben jij ook benieuwd naar hoe wij Check & Mate ervaarden?
(meer…)
Het is gelukt, ik las nog eens een meer dan 5 boeken!! In het totaal las ik 6 boeken in april! Jaja, ikzelf was nog het meest verbaasd, maar zo blij. Ik heb het gevoel dat ik mijn groove terug aan het vinden ben, al speelt het mooie weer misschien ook een rol? Alleszins, tijd om eens nader te bekijken wat ik las.
(meer…)