
Enkele weken geleden kreeg ik het fantastische nieuws dat ik deel mocht uitmaken van het reviewteam van “Twin Crowns”. Dit boek wordt uitgegeven door HarperCollins en ik kreeg dus ook van hen het Nederlandse eBook als recensie-exemplaar toegestuurd. ’t Is altijd wat bang afwachten als je een boek zomaar krijgt, je wilt hem dan natuurlijk ook goed vinden. Soms valt dat echter tegen. 🙈 Nu was ik wel al een tijdje benieuwd naar dit boek, maar het feit dat ik het boek mocht lezen vóór de wereldwijde officiële publicatiedatum, maakte alles nog spannender! Vandaag mag ik eindelijk met jullie delen wat ik vond van deze langverwachte YA fantasy.
(meer…)




Deze blogpost schreef ik al enkele maanden geleden, maar ik vergat nadien om foto’s van het boek te nemen en dus vergat ik ook dat ik deze recensie had klaarstaan. Gênant! Vandaag heb ik het over een boek dat ik las voor YALfest in april dit jaar. Bloed en Beenderen won ik via een wedstrijd op Hebban.nl in maart. Dus nog net op tijd voor onze ontmoeting met de schrijfster, Tomi Adeyemi!
k ben nog niet zo lang lid van Goodreads. Het was pas vorig jaar dat Rani me kon overtuigen om een account aan te maken op de bekendste boekenwebsite van – euh – de wereld. Voor wie mij nog niet kent: ik kom altijd overal te laat. Dat kan je redelijk letterlijk nemen, maar ook op vlak van boeken is het een feit. Het grappige is: meestal is het Rani die me probeert over te halen een boek te lezen, dat ik dan maanden weiger te doen. (#Twilight) Of, in het geval van Harry Potter: jaren (!). Zo las ik deze week pas voor het eerst Harry Potter and the Philosopher’s Stone. Woeps. Hetzelfde verhaal dus met Goodreads: ik heb nog maar een dik jaar een account. Ondertussen ben ik echter ook actief geworden op Hebban. Maar welke van de twee geniet nu eigenlijk mijn voorkeur?
Enkele maanden geleden zag ik The exact opposite of okay voorbijkomen op Goodreads. De prachtige cover sprak me meteen aan, maar toen ik verder las, zag ik dat het onderwerp ook heel interessant was. Een feministische young adult, daar was ik echt benieuwd naar. Toen ik zag dat het boek ook vertaald zou worden naar het Nederlands, stuurde ik een mailtje naar de uitgeverij of ik een recensie-exemplaar zou mogen lezen. Dat vonden ze helemaal prima, ze stuurden zelfs een deel andere boeken mee! Bovendien kwam Laura Steven ook naar YALfest, dus dat was een reden te meer om snel dit boek in te duiken.
Vrijdag 20 april was het zover: YALfest voor de allereerste keer in België! Wij hadden onze tickets direct besteld en keken dus al lange tijd uit naar dit event. We hadden wel een beetje twijfelachtige verwachtingen. Ja, in Nederland is het een superleuk evenement, maar wat als dat in België niet zo zou zijn? Lees snel verder als je nieuwsgierig bent hoe onze avond uiteindelijk is verlopen.
Hazelwoud was het allereerste, fysieke recensie-exemplaar dat we kregen voor de blog. Zoals je misschien kunt zien op de foto, is het alvast een erg mooie uitgave. Benieuwd hoe we dit exemplaar hebben gekregen en of de inhoud even mooi is als de buitenkant?