Tag: blogger

Event | Oscar and the Wold en Roméo Elvis

Als je ooit de “over ons” pagina hebt gelezen, weet je dat ik een fan ben van Oscar and the Wolf. Toegegeven, ik moet de tekst nog eens aanpassen, want sommige dingen kloppen niet meer (ik ben helaas geen 26 meer…), maar na al die jaren luister ik nog steeds trouw naar Oscar and the Wolf. In al die jaren ben ik ook naar enkele concerten geweest en ze zijn altijd memorabel. Laatst ben ik zelfs twee keer naar een concert van hem geweest in dezelfde week! Eentje was zijn concert samen met Roméo Elvis in de AB en de tweede was zijn optreden als Secret Guest op de Warmste Week. Zo geheim was het wel niet meer, daar het de dag op voorhand werd bekend gemaakt. Nu, ik had al een groot vermoeden dat hij het ging zijn, dus zo verrast was ik niet. Dus ja, hoe beleefde ik zijn twee optredens?

(meer…)

Booktalk | Showstopper

Vorig jaar kreeg ik van Uitgeverij De Fontein dit prachtige boek opgestuurd. Prachtig dan van buitenaf gezien (die cover <3 !), want de inhoud van het boek is gewoonweg gruwelijk! Als je benieuwd bent naar enkele weerzinwekkende citaten uit het boek, lees dan zeker verder. Die wil ik jullie namelijk niet onthouden!

(meer…)

Booktalk | Vogelvrij

Ik had Vogelvrij wel eens in de boekhandel gezien en had er ook al goede recensies over gelezen, maar ik had niet de onmiddellijke intentie om het te lezen. Bijna een jaar later, toen ik op een zekere dag aan het rondstruinen was in de Oxfam boekenwinkel, viel mijn oog direct op Vogelvrij (mede dankzij de zachte prijs van 7 euro en de mooie kaft) en heb ik hem meteen aangeschaft. Een boek over magie en mysterieuze personages?! Klinkt als een boek dat mij helemaal kan bekoren! Maar was dat ook daadwerkelijk het geval?  (meer…)

Booktalk | De groepering

Van Clavis Young Adult mocht ik De Groepering lezen. Een boek dat zich afspeelt in de toekomst waar onsterfelijkheid mogelijk is. Toch stuit die manier van leven op weerstand en willen bepaalde mensen terug naar de oude manier van leven waar mensen op een natuurlijke manier sterven. Benieuwd naar wat ik van dit boek vond? (meer…)

Booktalk | Jong talent?! (deel 2)

Hoi iedereen! Eerder deze week liet ik jullie al kennismaken met Circe, een van de twee boeken die ik van Clavis had gekregen. Het andere boek dat ik had gekozen, De hoogste prijs, is eveneens van een erg jonge auteur. Lena De Coninck is ondertussen 20 jaar en met De hoogste prijs heeft ze al twee boeken op haar naam staan. Best een knappe prestatie, vind ik, en dus ging ik er wel vanuit dat dit boek goed zou zijn. Helaas kan ik jullie al verklappen dat ik heel erg teleurgesteld was in dit boek… (Het was zelfs zo erg dat ik deze recensie eerst niet durfde te plaatsen 🤐)

(meer…)

Booktalk | Jong talent (deel 1)

Net als Rani mocht ook ik van Clavis twee YA-boeken lezen. Ik koos voor de nieuwste boeken van twee piepjonge schrijvers: Nell de Smedt (net 16 geworden) en Lena De Coninck (19). Vandaag zal ik mijn review posten over Circe, het debuut van Nell de Smedt. Binnen enkele dagen komt dan die van De Hoogste Prijs, het tweede boek van Lena de Coninck, op de blog te staan 😉 Want ja jongens, ik geef het toe, ik ben even in vakantiemodus geweest, woops 🙊 (Niet dat ik op vakantie was: ik had het druk met het verbeteren van examens en nadien met mijn nieuwe job) Ondertussen heb ik natuurlijk wel nog steeds boeken gelezen, maar even geen reviews of foto’s gemaakt. Goed, tijd dus voor een inhaalmanoeuvre!

(meer…)

Booktalk | Everless

Het is ondertussen al enkele weken geleden dat Rani en ik naar Antwerpen trokken voor YALfest. Ik wilde op voorhand toch wel enkele boeken gelezen hebben van de aanwezige auteurs. Het boek Everless van Sara Holland was daar eentje van. Ik ben blij dat ik het gelezen heb, want wat een fijne, vlot leesbare YA-fantasy!

(meer…)

Booktalk | Het Boek Joan

Sigrid vroeg of dit boek mij iets leek om te recenseren en afgaande op de beschrijving leek Het boek Joan mij echt interessant dus ik zei enthousiast ‘Ja’! Ik had namelijk nood aan eens iets ander. Ik was ook vooral geïntrigeerd omdat het boek qua onderwerp wel aansluit bij mijn masterscriptie. Mijn masterscriptie handelt namelijk over genderidentiteit vanuit een mensenrechtelijk perspectief, dus ik dacht dat dit mij misschien wel een andere inzichten kon bieden.Ik ga er geen doekjes om winden: dit boek was echt het slechtste boek wat in in lange tijd heb gelezen. Ik begon in dit boek met hoge verwachtingen, maar deze sloegen gauw om naar bittere teleurstelling.  (meer…)

Booktalk | Goodreads vs. Hebban

Ik ben nog niet zo lang lid van Goodreads. Het was pas vorig jaar dat Rani me kon overtuigen om een account aan te maken op de bekendste boekenwebsite van – euh – de wereld. Voor wie mij nog niet kent: ik kom altijd overal te laat. Dat kan je redelijk letterlijk nemen, maar ook op vlak van boeken is het een feit. Het grappige is: meestal is het Rani die me probeert over te halen een boek te lezen, dat ik dan maanden weiger te doen. (#Twilight) Of, in het geval van Harry Potter: jaren (!). Zo las ik deze week pas voor het eerst Harry Potter and the Philosopher’s Stone. Woeps. Hetzelfde verhaal dus met Goodreads: ik heb nog maar een dik jaar een account. Ondertussen ben ik echter ook actief geworden op Hebban. Maar welke van de twee geniet nu eigenlijk mijn voorkeur?

(meer…)