De afgelopen maanden kon je niet meer omheen De liefdeshypothese op sociale media: iedereen had het alleen nog maar over dit boek! Ik was een beetje sceptisch, maar alsnog heel nieuwsgierig geworden. Dus toen ik dit book opgestuurd kreeg van The House of Books, moest ik er natuurlijk meteen induiken. En wel, ik snap de hype helemaal, want ook ik ben helemaal gezwicht voor het verhaal. Dit verhaal is één van mijn favorieten van het jaar geworden!

Olive Smith is een doctoraatsstudente wetenschap aan Stanford. Door een groot misverstand met haar beste vriendin Ahn wordt ze gedwongen om een neprelatie aan te gaan. Ze kust daarbij per ongeluk een toevallige voorbijganger, Adam Carlsen. Adam is een jonge, knappe professor en de grootste laboratoriumtiran van de campus. Al snel komt Olives wetenschappelijke carrière in het gedrang en ontdekt ze dat haar eigen hart onder de loep nemen nog ingewikkelder is dan een hypothese over liefde.

Al vanaf de eerste pagina word je helemaal in het verhaal gezogen. Het verhaal opent namelijk met een leuk voorval en vanaf dan kan je je niet meer lostrekken van het verhaal. Voeg daar bovendien een leuke en vlotte schrijfstijl en fantastische personages aan toe waardoor dit boek de perfecte componenten bevat voor een verslavend verhaal.

De setting van het verhaal bevindt zich in de academische wereld. De academische wereld wordt niet glamoureus voorgesteld, integendeel, het is best een harde wereld. Hazelwood zelf was ook een doctoraatsstudente, en dat is duidelijk te merken uit de authentieke en realistische elementen/details. Ik vond het alleszins een heel leuke setting om in te vertoeven.

Is het verhaal wat voorspelbaar? Misschien, maar dat bedierf de pret niet, integendeel. De fake dating trope werd namelijk zo leuk uitgewerkt in het verhaal dat je gewoon in zwijm valt voor de twee hoofdpersonages. Olive is zo’n leuk personage met haar gevatte opmerkingen en sprankelende persoonlijkheid. Adam daarentegen is nors maar ontdooit doorheen het verhaal. De romance tussen Olive en Adam ontwikkelde zich langzaam met veel spanning tussendoor waarbij vooral Adam open bloeit.

Titel: De liefdeshypothese | Auteur: Ali Hazelwood | Uitgeverij: The House of Books | Genre: romance | Pagina’s: 382  | Beoordeling: 5/5

De liefdeshypothese heeft mij helemaal in de ban. Ik heb dit boek letterlijk verslonden tot in de late uurtjes. Dit verhaal is lief, waanzinnig grappig, verleidelijk en aantrekkelijk. Ik ben gewoon verliefd geworden op De liefdeshypothese en dit boek is toch wel een van mijn favoriete boeken van dit jaar.